8 Ekim 2012 Pazartesi

KORKU



Herkesin korkuları var mıdır?


       Korkusuz insan yoktur bu dünya üstünde düşüncesi beni hep rahatlatmıştır. Hepimiz bir şeylerden korkarız. Farkında olduğumuz korkularımız ya da bilinçaltımızın derinliklerinde mevcudiyetini koruyan korkularımız yüzünden ilerlemek, gelişmek ve değişmek bizi korkutur. Korkmaktan korkmak ne tuhaf bir ikilemdir. Bazı insanları korkuları o kadar ele geçirmiştir ki, gelişimin doğal sonucu olan degisimden sakınmak için asla yeni bir adım atmazlar. Zamanı durdurmak gibi...
        Bende herkes gibi korkulariyla yasamaya çalışan insanlardanim. Yanlış anlaşılmaktan, acı çekmekten, kaybetmekten, eylemlerim sonucunda zarar görmekten ve zarar vermekten korkarım her insan gibi. Sevdiklerimi kaybetmek ya da vücudumun kontrolunu kaybetmek korkularımın en temelidir. Korkularım yüzünden yeni yollarda dolaşamayan insanlardan oldugumu itiraf etmekte bile zorlanıyorum. Bunu itiraf edersem insanlar tarafından statükocu olarak algılanmaktan korkarım. Korkmaktan korkmak...
       İnsan bütün korkularına rağmen bütün benliğiyle degişimi istemeyemez mi? Elinde olanlardan daha fazlasını ya da farklı olanı istemek suç mudur? Bize hep yetinmek ve şükretmek öğretildigi  için mı degisimin kötülük getireceğini düşünürüz? Herseye ragmen İlerlemek, farklı yollara girmek, değişmek istiyorum. Ya siz? Sevdiklerim ve onlarin hayatımdaki konumları dışında kendimi tanımak ve farklılıklarımı görmek içindir bütün istegim. Mevcudiyetimin ve istikbalimin  yegane temeli ' yapabileceğinin en iyisini yap' sloganidir. Sizde eğer bu cizgideki insanlardansanız kağıdı kalemi çıkartın, formülü veriyorum.  Yapabileceğinin en iyisini yapmak için önce kendini keşfet, sonra imkan analizini yap ve en son olarak yapilacak kar zarar hesabıyla da atabiliyorsan büyük, korkuların iplerini sıkı tuttuğu için kasılma durumu varsa küçük bir adım at. Attığın adım mini minnacik da olsa üzülmek yok. Adımın büyüklüğü elbetteki sonucu etkiler ama bu denklemde seni sonuca ulastırır. Bir fen ve teknoloji öğretmeni olarak formülü oluşturdum. Formüldeki değişkenlerin kontrolunü ele geçirmek senin elindedir. Ben henüz değişkenlerle mücadele aşamasında olduğum için değişken kontrolü ile ilgili yardımcı olamayacağım. Benden daha akıllı olduğunu düşünen varsa buyursun çözsün...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder