21 Kasım 2012 Çarşamba


COOKHANE ZAMANI 

Deniz Şef'in mutfağımıza heyecan ve renk getirdiği bir gün yaşadık. Pazar gününün sıkıcılığından ve ertesi gün stresinden sıyrılabildiğimiz saatler geçirdik. Bütün mutfak sakinleri için geçerli olmasa da, bir kaçımız için (İpek, Ezgi, Melike, Selime ve ben) yeni ufuklara, en azından düşünce bazında daldığımız bir gün oldu. Neler yapmadık ki?

    Şeker hamuruyla süslemeye uygun lezzetli kurabiyeler, damak çatlatan bol çikolatalı pandispanya ve pastacılık aleminde efsane olabilecek bir krema. Deniz Şef'in mutfak sırlarını bizimle paylaşması da günün bonusu oldu. Hazırladığımız keki kremasına kavuşturup, ertesi derse şeker hamuruyla kaplamak ve modelleme çalışmaları için buzdolabına kaldırdık. Bir kaza, bir mutfak kurdu ya da bir açlık anının verdiği zaafa yenik düşmezse, tamamlanmış halini sizinle paylaşmaktan mutluluk duyarız. Tarifler bana ait olmadığı için paylaşıma açık değildir.







Bu pazar gününün özeti;

Deniz Şef'in mutfağı şereflendirmesi
Hukukçu mutfak sakininin mukus salgısı ve burun çekişleri
Mutfak sakinlerinden Ali'nin lezzetli çorbası
Aşkıma yaptığım ilk cookie
Muhteşem ikili kek ve kremanın damaklarda bıraktığı tat
Şeker hamurunun çekiciliği
         Ve tabi ki mutfak sakinlerinin Korhan Şef'e duyduğu özlem...

    Zihinlerde ki en önemli soru ise, Deniz Şef'in pastanın patronu olma durumu, biz de hangi insan hallerine dönüşecek. Bilemedim...

    Cumartesi günü Korhan Şef'in bizimle paylaştığı ev yapımı dondurmayı,geçmiş ve şimdiki zamanın ilk creme bruleesini unutmamak boynumun borcudur. Pişirirken creme bruleeyi su dalgalarından koruyabilseydim, her şey daha iyi sonuçlanabilirdi. Üniversite de münakaşaya düştüğüm ses dalgaları ve foton dalgalarından sonra su dalgaları da yaşamın bu evresinde karşıma çıktı. Fizik büyükleri beni affetsin, Einstein'ın ruhu şad olsun.
 Mutfakta da mı bilim?





  Sözümü mutfak sakinlerine seslenerek tamamlamak istiyorum.

                İçinizde ki sese uyup, PASTAYI YEMEYİN. Sakın.........bak sakın diyorum...





2 yorum:

  1. Hem lezzetli hemde bilgilenme amaçlı hoş bir gün geçeirmişsiniz artı pazar günü olmasıda çok güzel genelde pazar günleri banada sıkıcı gelir..
    Bloğunu izlemeye aldım selamlar..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Hanife Hanım,
    Gerçekten güzel bir gün geçirmiştik. Cumartesi ve pazar günleri, tam gün devam eden bir eğitim. Bizi takip etmeye başlamanızda mutluluk duyduk...

    YanıtlaSil