16 Şubat 2013 Cumartesi



New York'da Pastacılık Turu


        Bloğumu ziyaret etmiş olan sayısal olarak küçük, benim için büyük olan kitlenin bildiği gibi, pastacılığa gönlünü kaptırmış bir faniyim. 15 günlük New York seyahatimin neredeyse yarısını bu gönül uğraşıma ayırdım. Katıldığım eğitimler muhteşem ve eğlenceliydi. Bavullar dolusu aldığım pastacılık malzemelerimde yanında cabası oldu. Ülkeme döneli bir hafta geçmesine rağmen, atölye olarak kullandığım çalışma odama gidip arada bir onları seviyorum. Amerika'nın pastacılık hususunda 'uçsuz bucaksız bir derya' olduğu bilgisi kesinlikle doğru. Gitmeyi hayal ettiğim kursların bir kısmına tarihlerin uyuşmaması sebebiyle katılamadım. Bu sebeple, siz böyle bir amaçla seyahate çıkacaksanız, çok uzun zaman önceden planlamanızı öneririm. Bizim gibi tatilinizi kış için planlıyorsanız, soğuk havayı da planlamanın içine dahil etmekte fayda var.

       Seyahat öncesinde, New York'da katılabileceğim eğitim etkinlikleri konusunda yaptığım araştırma sonucunda gidilecek yerlerin listesini sizinle paylaşıyorum. Bu yerleri belirlerken tanıdığım şeflerin görüşlerini aldım ve ayrıntılı bir internet taraması yaptım.

       Institute for Culinary Education
       The International Culinary Center
       NY Cake Academy
       Erica Obrien Cake Classes
       Sur La Table
       Sugar Room


       Belirlediğim yerlerden iki tanesine yaşadığım sıkıntılardan dolayı gidemedim. 'The International Culinary Center' da kurs tarihleri benim için uygun değildi ve katılmak istediğim kursların süresi uzundu. Maalesef Erica Obrien ile de tanışma fırsatım olmadı. Eğitim yerinin  New York'a yaklaşık olarak 3-4 saatlik mesafede olması, soğuk ve karlı havanın etkisiyle bu hayalime ulaşamadım. Amerika'da şehir merkezleri dışında küçük yerlerde toplu taşıma araçlarının pek yaygın olmaması da nedenlerden bir tanesi. Diğerlerileriyle ilgili deneyimlerimi sizinle paylaşmaya çalışacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder